تاریخچه موی تای ایران
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN
16 / 10 / 1391برچسب:, :: 6:55 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

 

 

کاهش وزن متابولیسم بدن را پائین می آورد



ممکن است تاکنون فکر می کردید که کاهش وزن باعث افزایش میزان سوخت و ساز می شود.اما مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی چاقی نشان میدهد که واقعیت عکس این باور است. یافته های محققین نشان داد که کاهش میزان سوخت و ساز نسبت مستقیم با کاهش وزن دارد. این پدیده می تواند به روشنی توضیح دهد که تقریبا در 95% موارد افرادی که در مراحل اولیه با موفقیت وزن خود را کاهش می دهند مجددا دچار اضافه وزن می شوند. البته خبر خوشایندی نیز در برای کسانی که می خواهند با اطمینان وزن کم کنند وجود دارد. مصرف رزیم های کم چرب و اجرای تمرینهای ورزشی کمک میکند که حجم و بافت عضلانی تحلیل نرود و در نتیجه بدن منجر به کاهش میزان سوخت و ساز نگردد.

افق روشن تر: میزان سوخت ساز تعیین کننده تعداد کالری هست که بدن شما می سوزاند. هنگامی که میزان سوخت و ساز کاهش پیدا می کند بدن شما دیگر قادر نخواهد بود که به میزان قبل کالری بسوزاند و در نتیجه این عمل برای فرد بسیار سخت می شود که جلوی چاق شدن خود را بگیرد. بنظر می رسد که ورزش پاسخ مطمئن و قطعی برای این مسئله باشد. ورزش می تواند باعث افزایش حجم عضلانی و در نتیجه افزایش میزان سوخت و ساز می شود این درحالیست که ورزش باعث افزایش قدرت بدنی و وزیبای ظاهری بدن نیز می شود.

+ نوشته شده در  شنبه دوم اردیبهشت 1391ساعت 16:13  توسط مجتبی  |  3 نظر

تاریخچه موی تای ایران IMT

ورزش هاي رزمي در ايران تقريبا از سال 1360 با آغاز تحولات جديدي مواجه شد . مربيان و ورزشکاران رشت هاي مختلف رزمي با ايجاد ارتباطات بين المللي سعي در توسعه و فراگيري سبک هاي رزمي جديد نمودند و از سيستم هاي کلاسيک و نيمه کنترلي فراتر رفته و کم کم تنوع سبک هاي رزمي با شيوه مبارزات نزديک و غير کنترلي داخل رينگ به ترتيب از فول کنتاک و کيک بوکسينگ و تاي بوکس و موي تاي در ايران افزايش يافت . از اواخر سال 1368کلاس آموزشي تاي بوکس به روش اروپايي توسط آقاي محمد توحيدي به اتفاق آقاي حمدالله عبادتي در مکان ورزشي شهيد رسول فريدوني در جنوب تهران که در ورزش هاي رزمي از جمله رشته بوکس فعاليت داشتند دائر شدو در سال هاي بعد دو کلاس ديگر آن در ساير نقاط شهر تهران تشکيل شد تا اينکه از سال 1995 با تاسيس "شوراي جهاني موي تاي" در تايلند و اعطاي نمايندگي به کشورهاي مختلف ، از جمله به چند نفر در ايران ، فعاليت »موي تاي« به سرعتدر اقصي نقاط جهان گسترش يافت ، و آموزش استاندارد و اصولي موي تاي نيز با نظارت شوراي جهاني آغاز شد. به دليل عدم رسميت اين ورزش در ايران ، همواره داير شدن کلاس هاي موي تاي با مشکلات عديده مواجه مي شد ،پس از پيگيري هاي متعدد ، در نهايت در اواخر سال 1377براي فعاليتموي تاي در کشور ، گفتگو هاي رسمي با رييس فدراسيون ورزش هاي رزمي آغاز شدو متعاقب آن حضور آقاي عبادتي ، به عنوان نماينده فدراسيون بين المللي موي تاي ، به همراه آقاي الياس حضرتي رييس وقت فدراسيون ورزش هاي رزمي ايران ، در کنفرانس جهاني موي تاي در بانکوک تايلند ، اولين قدم مؤثر براي فعاليت رسمي اين ورزش بر داشته شد و از مرداد ماه 1378 ، «موي تاي»به عنوان يکي از ورزش هاي رزمي کشور فعاليت قانوني ود را تحت پوشش اين فدراسيون آغاز کرد البته در آذر ماه همان سال اولين تيم رسمي موي تاي با مجوز مستقيم از سويآقاي مهندس سعيد فايقي معاون فني و ورزشي وقتسازمان تربيت بدني به مسابقات جهاني اعزام شد و کشور ايران رسما" به عنوان يکي از کشورهاي فعال اين رشته شناخته شدو هر ساله تيم ملي به مسابقات جهاني ،آسيايي و بين المللي عزام ميشودو برخي از افتخارات اين رشته از قبيل کاپ قهرماني جهان 2002 تايلند ، کسب کاپ نايب قهرماني جهان 2003 قزاقستان ، کسب کاپ نايب قهرماني آسيا اقيانوسيه 2004 سيدني استراليا و ... مي باشد  

+



 

مربی و دستیار تای بوکسور(seconds)

کلمه seconds به دو فردی  که در طول مسابقه ودر ما بین هر راند به شخص مبارز راهنمایی فنی ارائه داده و یا او را در هنگام استراحت ما بین راندها گمگ می نمایند. گفته می شود که لازم در چهار چوب مقررات ذیل رفتار نمایند.                                                                                                                                     1-فقط دو نفر seconds اجازه دارند به بالای سکوی رینگ بروند و ممکن است به یکی ار دو نفر اجازه داده شود تا به داخل رینگ وارد شود.                                                                                                                  2-در طول هر راند مبارزه. نباید مربی و دستیار به لبه رینگ نزدیک شوند و قبل از آغار هر راند مبارزه. آنها بایستی صندلی. حوله. بطری آب و هر چیز دیگری را در جای خود قرار دهند.                                                           3-در طول مسابفه می باید یک حوله سفید همراه داشته باشند و تا در هر لحظه ای که مزبی احساس کند مبارز ایشان عقب مانده و ضربات بیش از حد به او وارد شده. در معرض خطر است می تواند با پرتاب کردن حوله به داخل رینگ. مسابقه را قطع نموده و خواستار خاتمه مسابفه باشد. ولی در زمانی که داور مشغول شمارش ناک دان می باشد. حق پرتاب حوله به داخل رینگ را ندارد.4-مربی و دستیار ایشان. در طی هر راند مبارزه.حق هیچ گونه صحبت .تشویق یا راهنمایی مبارز خود را ندارند و باید کاملا ساکت در جای خود بنشینند و اگر این قانون را رعایت نکنندبه آنها اخطار داده می شود. یا از ادامه انجام وظایف خود محروم می شوند.همچنین به خاطر همین عمل خلاف. ممکن است به مبارز مربوطه اخطار و کسر امتیاز داده شود. یا به او جهت ادامه مسابقه. عدم صلاحیت داده شود و بازنده اعلام گردد.
+ نوشته شده در  پنجشنبه هفدهم آذر 1390ساعت 10:37  توسط مجتبی  |  17 نظر

اسطوره های رزمی k1

+

یودسین کلای قهرمان کینز کاپ 2010


میزان كالری مورد نیاز بدن و كاهش وزن با كنترل كالری

عملكرد كالری در بدن
هر نوع ماده خوراكی (بجز آب) شامل كالری است كه باعث تولید انرژی در بدن می شود. اما اگر می خواهید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، باید طرز استفاده كالری مورد نیاز بدن را یاد بگیرید. مشكل این جاست كه میزان كالری مورد نیاز در افراد مختلف، متفاوت است؛ چراكه هر فرد به میزان بخصوصی كالری نیاز دارد.

میزان مصرف كالری روزانه ما به عوامل مختلفی از جمله: وزن، قد، جنسیت، سن و فعالیت روزانه بستگی دارد. هر چه فردی جوان تر و خوش اندام تر باشد، نیاز به كالری بیشتری دارد. البته این مقدار كالری با افزایش سن افراد كاهش می یابد.

علیرغم اینكه كالری ها برای بدن بسیار مفید هستند، می توانند عملكرد مضری نیز از خود نشان دهند. آقای دكتر ریچارد ویندراك پروفسور دانشگاه ویسكونسین معتقد است كه اگر افراد به اندازه كافی كالری مصرف نمایند هیچ گاه دچار پیری زودرس نمی شوند. یكی از عوامل ایجاد پیری نفوذ رادیكال های آزاد به بافت ماهیچه ای است. اگر بتوانید به اندازه كالری مصرف كنید، از فرایند نفوذ رادیكال ها به داخل بافت ها جلوگیری كرده و بنابراین سلامتی شما تضمین خواهد شد


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هفتم آذر 1391ساعت 12:58  توسط مجتبی  |  نظر بدهید

موی تای پانزده خان دارد:

موی تای پانزده خان دارد:

خان یک: بازوبند سفید                                                     سه ماه

خان دو: بازوبند زرد                                                       سه تا شش ماه

خان سه: بازبند زرد و سفید                                              شش تا نه ماه

خان چهار: بازوبند سبز                                                   نه تا دوازده ماه

خان پنج: بازوبند سبز و سسفید                                         دوازده تا پانزذه ماه

خان شش: سربند و بازوبند آبی                                         پانزده تا هجده ماه

خان هفت: سربند و بازوبند آبی و سفید                               هجده تا بیست و یک ماه

خان هشت: سربند و بازوبند قهوه ای                                 بیست و یک ماه تا بیست چهار ماه

خان نه: سربند و بازوبند قهوه ای و سفید                           بیست و چهار ماه تا بیست هفت ماه

خان ده: سربند و بازوبند قرمز                                        بیست و هفت ماه

این سطح، دوره حداقل تقریبی آموزش های لازم برای رسیدن به سطح و شناسایی و تخصص کامل است که باید در جلسات آموزشی و در رقابت های پوشیده شرکت کرد

خان یازده: سربند و بازوبند قرمز و سفید

 مربیان کارآموز باید با چند سال (2-5) تجربه درموی تای ، گذشت تمام سرفصل های درجه بندی و توانایی خود را به عنوان یک مربی سطح بالا، با تمایل به کمک به دیگران نشان می دهند

خان دوازده: سربند و بازوبند قرمز و زرد (KRU)

مربی به تمام اصول و تکنیک های موی تای مسلط بوده و برای تدریس به رسمیت شناخته شده توسط   AITMA

خان سیزده: سربند و بازوبند قرمز و نقره ای (KRU YAI)

مربی ارشد نماینده AITMA

خان چهارده: سربند و بازوبند نقره ای(ARJARN)

استاد موی تای

خان پانزده: سربند و بازوبند طلایی(ARJARN YAI)

استاد اصلی موی تای جهت آموزش


+ 

گزارش لحظه به لحظه بعد از خوردن یک نوشابه






10 دقیقه بعد: 10 قاشق چای خوری شكر وارد بدنتان میشود،میدانید چرا با وجود خوردن این حجم شكر دچار استفراغ نمی‌شوید؟چون اسید فسفریك،طعم آن را كمی میگیرد و شیرینی اش را خنثی میكند.
...

20 دقیقه بعد: قند خونتان بالا میرود و منجر به ترشح ناگهانی و یكجای انسولین می شود،كبدتان شروع میكند به تبدیل قند به چربی تا قند خون بیشتر از این بالا نرود.

40 دقیقه بعد: حالا دیگه جذب كافئین كامل شده،مردمكهای چشم گشاد می شود،فشار خونتان بالا میرود و در پاسخ به این حالت،كبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌كند.گیرنده های آدنوزین مغز حالا بلوك می شوند تا از احساس خواب آلودگی جلوگیری كنند.

45 دقیقه بعد: ترشح دوپامین افزایش پیدا میكند و مراكز خاصی در مغز حالت سرخوشی ایجاد میكنند،تحریك میشوند.این همان مكانیسمی است كه در مصرف هروئین منجر به ای�اد سرخوشی می‌شود.

60 دقیقه بعد: اسید فسفریك موجود در نوشابه،داخل روده كوچك،به كلسیم،منیزیم و روی میچسبد.متابولیسم بدن افزایش پیدا میكند.میزان بالای قند خون و شیرین كننده های مصنوعی،دفع هر چه بیشتر كلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعد: كافئین در نقش یك داروی مدر (ادرار آور) وارد عمل میشود.حالا دیگر كلسیم و منیزیم و رویی كه قرار بود جذب بدن شود،بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شوند و به همراه آن مقادیر زیادی آب،سدیم و دیگر الكترولیت ها نیز از دست می‌رود.

مدتی بعدتر: كم كم آن غوغایی كه در بدنتان ایجاد شده بود فروكش می‌كند و نوبت به افت قند می‌رسد.در این مرحله یا خیلی حساس و تحریك پذیر میشوید یا خیلی كرخت و بی حال.حالا دیگر تمام آن آبی را كه از طریق نوشابه وارد بدن خود كرده بودید دفع كرده اید،آبی كه میشد به جای اسید و كافئین و شكر ،حاوی مواد مفیدی برای بدنتان باشد.تا چند ساعت بعد اثر كافئین هم از بین میرود و شما هوس یك نوشابه دیگر میكنید.
این ایمیل را برای هر کس سلامتی اش برای شما مهم است بفرستید

چه بخوریم که خوش به حالمان شود ؟



اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید
اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید
اگر فشار خون‌تان بالاست، كشمش بخورید
...
اگر از سروصدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید
اگر بیش از حد سرفه می‌كنید، عسل بخورید
اگر همیشه احساس خستگی می‌كنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید
اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، كلم بخورید
اگر مشكل سخت دارید، انجیر بخورید
اگر دارای مشکلات شكمی هستید، ریحان بخورید
اگر دچار كم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید
اگر می‌خواهید از كسالت دور شوید، ماهی تن بخورید
اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید، چای زنجبیلی بخورید
اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 435
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 441
بازدید ماه : 553
بازدید کل : 13140896
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7